Sponsorinformatie

Sponsorprogramma

In Malawi hebben ouders vaak niet genoeg geld om hun kind(eren) naar een goede school te sturen. Door het sponsorprogramma kan een kind in Nkhoma goed onderwijs ontvangen op de Ebenezer School. De school vindt het belangrijk dat ouders zich verantwoordelijk blijven voelen voor hun kind dat naar school gaat. Daarom wordt de ouders gevraagd een deel van het schoolgeld zelf te betalen. Wanneer dit onmogelijk is, kunnen de ouders volledige sponsoring aanvragen.

“Geef een kind toekomst voor ‚ā¨ 20,- per maand!”
Maakt u het verschil?

Iedere sponsor betaalt dus een groot deel van het schoolgeld van het sponsorkind. Met het schoolgeld worden alle kosten betaald die voor het kind gemaakt worden. Er wordt lesmateriaal (o.a. boeken, schriften, potloden) aangeschaft en elk kind krijgt een schooluniform. Wanneer een kind zonder ontbijt op school komt, krijgt het Likuni Phala. Deze voedzame ma√Įspap is aangevuld met noodzakelijke mineralen en vitamines. Daarnaast wordt het geld gebruikt om de personeelskosten en de water- en elektriciteitsrekeningen te betalen.

In Afrika is het verloop op de scholen een stuk groter dan in westerse landen. Zo komt het voor dat een kind ineens niet meer naar school komt. Dit heeft vaak te maken met problemen in de familie. Mocht dit gebeuren, dan wordt in overleg een ander kind, dat nog niet gesponsord wordt, toegewezen.

We ontvangen graag nieuwe sponsoren!

Wereldwijd

Ebenezer School onderwijst kinderen dankzij vele sponsors. Bijna 100 kinderen worden door ruim 75 Nederlanders gesponsord via Stichting ESM. Andere sponsors komen grotendeels uit Canada en de Verenigde Staten. Een klein deel komt uit Duitsland, Luxemburg en Engeland.

Sponsor worden

We zoeken op dit moment nog sponsors voor ruim 100 kinderen! U kunt als volgt deelnemen aan het sponsorprogramma:

1. Bekijk via deze link welk(e) kind(eren) u wilt sponsoren:
2. Vul het aanmeldingsformulier in;
3. Stuur dit op: Per e-mail: / Per post: Stichting ESM Raperbeek 146, 3772 RX Barneveld
4. U ontvangt van ons zo spoedig mogelijk een reactie.

Sponsorbedragen

U kunt kiezen uit de pakketten A, B of C.

Sponsorpakket A:¬†U sponsort persoonlijk een kind voor ‚ā¨ 20,- per maand* of ‚ā¨ 230,- per jaar.
U ontvangt jaarlijks een foto van uw sponsorkindje inclusief tekening of verhaaltje. Daarnaast ontvangt u eens per kwartaal een digitale nieuwsbrief.

Sponsorpakket B:¬†U sponsort samen met een andere sponsor √©√©n kind voor ‚ā¨ 10,- per maand* ‚ā¨ 115,- per jaar.
U ontvangt een jaarlijkse foto van uw sponsorkindje. Daarnaast ontvangt u eens per kwartaal een digitale nieuwsbrief.

Sponsorpakket C: U steunt het sponsorprogramma zonder verbonden te zijn aan een kind voor een door u gekozen bedrag.
U ontvangt eens per kwartaal een digitale nieuwsbrief.

* Via automatische incasso / ** schooljaar augustus Рjuli

Heeft u nog vragen?
Neem contact op met onze sponsorcoördinator:
E:
 / T: 06 Р36 01 26 17