Eindexamenactie Calvijn College Goes

Tijdens de diploma uitreiking op het Calvijn College in Goes was ik als penningmeester uitgenodigd om een deel van de opbrengst van de eindexamenactie in ontvangst te nemen.

Een groot deel van het schooljaar hebben de studenten zich ingezet voor deze actie. Het doel van deze actie was om zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel. Verschillende acties zijn er gepasseerd. Zo zijn er onder andere broodjes verkocht, werd er een fietstocht en sponsorloop georganiseerd. Samen met de weekcollecten is er een groot bedrag opgehaald.

Dit schooljaar is er gekozen voor twee goede doelen. De commissie was op zoek naar het invullen van behoeften, die in Nederland vanzelfsprekend zijn, maar op andere plaatsen niet. Daarom was het eerste doel stichting Open Doors. Daarnaast is het ook niet vanzelfsprekend om naar een (goede) school te kunnen gaan. Stichting ESM verschaft precies deze “vanzelfsprekendheid” voor kinderen in Malawi. Voor onze stichting is een mooi bedrag van 7.250 euro opgehaald.

WP_20150629_22_08_35_Pro

Als penningmeester mocht ik de aanwezigen, afgestudeerden en familie, hartelijk bedanken. Namens de stichting, maar ook namens de kinderen in Malawi is deze dank overgebracht.

Het geld kan op korte termijn besteed worden aan de bouw van schoolblok 7. Dit schoolbok bestaat uit 2 klaslokalen, toiletten WP_20150629_20_17_17_Proen een administratieruimte. Van het opgehaalde bedrag kan het grootste gedeelte van de fundering worden gebouwd. Het bouwteam ter plaatse kan zo wonderlijk genoeg doorgaan met de uitbreiding van de school.

Ook via deze weg willen we alle betrokkenen na de Heere hartelijke danken.

De penningmeester

nl_NLDutch